Brawo Ty… a mo┼╝e brawo dla ciebie?

W jednej z reklam znajdziecie wyrażenie: brawo Ty, brawo ja. Spotkałam się ze stwierdzeniem, że jest to sformułowanie niepoprawne.

Zacznijmy od argument├│w, dlaczego brawo Ty mo┼╝e by─ç uznane za niepoprawne. Wyraz brawo jako odmienny rzeczownik ┼é─ůczy si─Ö z celownikiem (brawo mnie) lub tworzy zwrot brawo + dla + dope┼éniacz (brawo dla mnie).

Okazuje si─Ö jednak, ┼╝e s┼éowo brawo mo┼╝e wyst─Öpowa─ç w wyra┼╝eniu jako nieodmienny wyraz w funkcji wykrzyknika. I wtedy brawo Ty mo┼╝na uzna─ç za poprawne, cho─ç niekoniecznie godne na┼Ťladowania na co dzie┼ä. W ko┼äcu jest to sformu┼éowanie reklamowe, a reklama cz─Östo nagina/┼éamie normy j─Özykowe.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes